وبلاگ مرکز تایپ و طراحی و ترجمه ایران

type&design&translate

TDT
برندی نوین در عرصه خدمات آنلاین
telegram.me/irtdt

irtdt.ir

سفارش پروژه های تایپ، طراحی و ترجمه خود را می توانید از طریق تلگرام یا ایمیل ارسال نمایید:
ایمیل: info@irtdt.ir
تلگرام: adtdt@

طبقه بندی موضوعی

شیوه طراحی کارت ویزیت تبلیغاتی

admintdt | دوشنبه, ۴ بهمن ۱۳۹۵، ۰۸:۱۷ ب.ظ

آیا داشتن کارت ویزیت تبلیغاتی خاص برای هر شغلی نیاز می باشد؟ آیا شیوه طراحی آنها به چه صورت است؟ این کارت ها از چه ویژگی برخوردار هستند؟
در هر تجارتی نیاز به یک سری هزینه های جانبی مانند طراحی دکوارسیون، طراحی لوگو، تابلو و ست اوارق اداری می باشد. یکی از اجزای ست اوراق اداری، کارت ویزیت است. که افراد زیادی اگر ست اداری هم نداشته باشند کارت ویزیت را تهیه می کنند، هر چند پیشنهاد می شود برای داشتن یک هویت بصری در تجارت خود، ست اوراق اداری تهیه شود زیرا نشان دهنده اینست که تا چه میزان به کار خود اهمیت داده اید. کارت ویزیت به دلیل کوچک بودن آن به راحتی می شود دست به دست شد و هدف اصلی آن اطلاع رسانی مکان و تلفن های تماس به مشتری و مخاطب می باشد. لوگو شرکت باید جایگاهی در کارت ویزیت داشته باشد. برای داشتن یک کارت ویزیت تبلیغاتی خاص باید به یکسری نکات توجه کرد این ویژگی ها عبارتند از:

قطع مناسب کارت ویزیت
اصولا برای طراحی کارت ویزیت یک قطع استاندارد وجود دارد که ابعاد آن 5*9 می باشد. از آن جهت که این قطع هم دارای ابعادی است که در آن نوشته ها و طرح به خوبی نمایان است، از طرفی هم دور ریز کاغذ در این قطع به نسبت کمتر است و صرفه اقتصادی دارد. اما این به آن معنا نیست که حتما باید از این اندازه استفاده کرد. این روزها ما شاهد قطع های متنوعی هستیم مانند قطع مریع، دایره و یا مثلث گاهی هم بنا به فرم طراحی، برش هایی در آن خورده می شود که سبب خاص شدن کارت ویزیت می شود.

طرح کارت ویزیت
در کارت ویزیت بنا به نوع تجارت محصول یا فعالیت طرح ها به شیوه ای متفاوت طراحی می شود. یعنی برای هر تجارتی یک طرح خاص وجود ندارد. و بسته به اینکه آن تجارت چه ویژگی دارد مانند شرکت های صنعتی از طرح های زاویه دار، خشک، به گونه ای صنعتی استفاده می شود، اما برای محصولاتی مانند طراحی کارت ویزیت گل فروشی، باید طرح نشان دهنده نرمی و لطافت باشد. در طراحی کارت ویزیت نباید از طرح های شلوغ استفاده شود، و همه ی عناصر باید به گونه ای درست با یک ترکیب بندی مناسب قرار گیرد و چشم را در کل کار به چرخش در آورند. نباید باعث خارج شدن چشم از کادر شود مگر با هدفی خاص. همچنین در کار باید جای تنفس باشد به این معنا که اگر کل کار پر شود از طرح و نوشته، بیننده در نگاه اول مستاصل شده و از نگاه کردن به آن سر باز می زند، اما اگر دارای فضای منفی و مثبت باشد به راحتی می تواند ارتباط برقرار کند. یکسری طرح هایی هم وجود دارد که به آن طرح های سه بعدیی می گویند که قبلا راجع به آن در فروش کارت ویزیت سه بعدی مهندسی صحبت کرده ایم.

کارت ویزیت سه بعدی

فونت در کارت ویزیت
در انتخاب فونت کارت ویزیت هم مانند طرح باید نشان دهنده شخصیت تجارت باشد، استفاده از فونتی زاویه دار خشک و رسمی برای فعالیت و محصولات رسمی، خشک و صنعتی، در صورتی که فونت های نرم، منحنی و برای فعالیت های فانتزی و با لطافت، در کارهای کودکانه از فونت های بچه گانه استفاده می شود.

کارت ویزیت گل فروشی

رنگ در کارت ویزیت
بسیاری افراد فکر می کنند رنگ در کار اهمیت زیادی ندارد، درصورتی که اگر به درستی انتخاب شود می تواند باعث دوام تجارت شما باشد و انتخاب اشتباه آن به کل حرفه لطفه وارد می کنند. بسیاری از شرکت ها با استفاده از تکرار یک رنگ در یک تجارت باعث ماندگاری آن برند در ذهن مخاطب می شوند. مانند رنگ آبی_نارنجی که در همراه اول استفاده شده است. و یا رنگ بنفش در بانک اقتصاد نوین.

کارت ویزیت قهوه

جنس کارت ویزیت
جنس کارت ویزیت بیشتر از مقوا می باشد که برای استحکام آن از لمینت استفاده می کنند، تا در برابر آب به سرعت از بین نرود لمینت خود از انواع مختلفی مانند: مات، براق، محافظت از نور، خشک، نرم، uv و.. می باشد. یکسری کارت ویزیت ها هستند از جنس کالک، پی وی سی، چوب و فلز که اینها در مواردی خاص استفاده می شود و بسیار شیک و بادوام می باشند اما به نسبت کارت های مقوایی از قیمت بالاتری برخوردار هستند.

کارت ویزیت فلزی

همانطور که ملاحظه کردید درست است که کارت ویزیت از یک قطع کوچک برخوردار است اما در طراحی آن باید بسیار دقت کرد و اگر به درستی طراحی شود می تواند مشتریان زیادی را به سوی تجارت شما ترغیب کند. نکته دیگری که حائز اهمیت می باشد این است که پیشنهاد می شود سفارش دهند، در سفارش کارت ویزیت از طرحی که مد نظر خود می باشد صحبت کند و همچنین طراح باید از مخاطبان آن تجارت سوال کند تا بتواند در طراحی خود لحاظ کند و طرحی مورد پسند سفارش دهنده طراحی کند. طراح تحت هر شرایطی باید تابع نظر سفارش دهند باشد و طبق دانش و مهارتی که دارد به سراغ طراحی برود. طراحی این کارت ها معمولا با استفاده از کامپیوتر و نرم افزار هایی چون فتوشاپ و گاهی کورل دراو استفاده می شود که البته از نرم افزار کورل دراو بیشتر برای طراحی آرم استفاده می کنند. شما می توانید در سایت طراحی ایران با نمونه های دیگر تبلیغات آشنا شوید.



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی