وبلاگ مرکز تایپ و طراحی و ترجمه ایران

type&design&translate

TDT
برندی نوین در عرصه خدمات آنلاین
telegram.me/irtdt

irtdt.ir

سفارش پروژه های تایپ، طراحی و ترجمه خود را می توانید از طریق تلگرام یا ایمیل ارسال نمایید:
ایمیل: info@irtdt.ir
تلگرام: adtdt@

طبقه بندی موضوعی

انجام ترجمه متن تخصصی زیست شناسی

admintdt | دوشنبه, ۵ تیر ۱۳۹۶، ۰۲:۰۱ ب.ظ

با توجه به وجود حجم گسترده ای از متن های ارائه داده شده  برای انجام ترجمه می تواند به مجموعه ای از متون تخصصی اشاره کرد که زیست شناسی بخشی از انها به شمار می رود.
قبل از پرداختن به موضوع ترجمه که ترجمه کننده باید چه موارد و اصولی را برای انجام ترجمه رعایت نماید می پردازیم به موضوع و بحث ترجمه متن تخصصی که این متن تخصصی را می توان گفت راجع به موضوع زیست شناسی بوده است.

متن تخصصی زیست شناسی

زیست شناسی که به مطالعه در مورد انواع و اقسام گوناگونی از جانوران روی زمین تعلق می گیرد به بررسی مواردی در این جانداران می پردازند که می تواند در نوع چگونگی پیدایش انها، رفتار و مسائلی از این قبیل را در بر می گیرد.
با این وجود می توان گفت متن تخصصی زیست شناسی به بخش های گوناگون و متعددی تقسیم بندی می شود که هر یک موضوعات تحقیقاتی متفاوت و همچنین حجم گسترده ای و وسیعی از مطالعات و تحقیقات را شامل می شود.
به این ترتیب با توجه به پهنای گسترده ای از این زیست شناسی می توان گفت که موضوعات مختلفی از زیست شناسی هستند که در دانشگاه ها در حال تدریس بوده اند به این ترتیب می تواند موضوعات مختلفی برای انتخاب پایان نامه هم در بر گیرد.

ترجمه متن تخصصی زیست شناسی

حال برای ترجمه ی متن تخصصی زیست شناسی باید به مترجم های متخصص براساس نوع زبان انتخاب شده مراجعه نموده تا با اشنای به زبان مبدا و مقصد بتواند به راحتی انچه در متن ارائه داده شده به زبان مقصد تبدیل کند.
البته ایت ترجمه کننده ی متن زیست شناسی نیز باید به موضوع زیست نیز اگاهی داشته باشد در این صورت باید با متخصص های زیست شناسی در برخی از متن های تخصصی جهت ترجمه مشاوره هم نماید.
 انجام ترجمه زیست شناسی


  • admintdt

ترجمه تخصصی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی